Monday, February 8, 2010

眼淚笑了

Time: 7:40pm +-
Date: 07/02/2010

Walking home was an enjoyable process especially when you're thinking
Thinking as in one thought link to another and another endlessly....
Asking yourself question and giving yourself answer
Asking the simplest question
Question that doesn't required to think but common sense
which also known as stupid question to many...
Sometimes including me...

I was walking...
as usual, mp3 on to the MAX
Surprisingly I was so attracted to a CHINESE song title
[眼淚笑了]-[Thanks Louisa]

Oxymoron things always visually and mentally attract me

The following is the lyrics
I'm NOT feeling emo or anything...
I've to emphasize on this.
-

心碎成了沙漠 就快开凿绿洲
我没有时间不知所措
你温柔的双手 本就不属于我
又何必在乎它以后属于谁呢
谢谢你曾让我难过
谢谢我没有想太多
当爱情左盼右顾的时候
眼泪都笑了 谁还想哭呢
再勇敢的站着 找回光和热
面对你的时候 我不会舍不得
因为你已是过客 因为路有些曲折 是美的
我眼泪都笑了 谁还会哭呢
来不及完美的 就唱首骊歌
想起你的时候 我不是卑微的
反而我没有遗憾 因为我已爱过你 深深的
-

1st highlight: [眼泪都笑]

Very Obvious, this song is a very optimistic yet sad
好像有點無奈
有點諷刺
I think this song is best for people who just break up
Lost their love ones

And this lead to these questions...

[Doesn't Optimist Cry?]
This is stupid question right?
To me obviously it is stupid.
But you see
A lot of questions like that which are stupid and simple to answer
then why do people can't open their mind
and try to be understanding and expect less?

I'm stuck with this simple question.
I, myself have problem like this

[过客]

人生有很多說不完的過客
但常常我們最在乎
最容易感到受傷的是在感情

想像你愛的人
他來了你的家
你們玩得很開心
吵得很凶
可是這時一個問題來了
[他會留下陪你收拾還是讓你一個人整理碎片]

短暫的說法:
如果他選擇離開
他就會成為過客

長遠的說法:
身邊的每一個人都是過客
他們都會離開你的一天

所以我希望的是
能自己做的事自己做
少一點依賴
多一點獨立

因為死的那一天
只有你一個人
一個人走進自己的墳墓


No comments:

Post a Comment